Saturday 14 November 2015

Aku nak tanya..

Aku nak tanya..

Kau tak letih ke?
Main ngan dunia..

Makin hari,
Hati kau makin parah..

Mainan dunia..
Ibarat petik jari.
Kejap je
Sap!
Terus lesap.

Sampai bila..
Sampai bila nak jadi macam ni..

Waktu kau ada di dunia ni,
Dah makin hampir ke waktu penamatnya.

Aku nak tanya..

Bekalan untuk akhirat sana dah cukup ke?

Makin hari,
Hati kau makin bernanah.
Sifat baran yang kian luntur,
Kini kian membarah.
Hasad dan dengki,
Usah dibicarakan lagi..

Makin hari,
Hati kau makin goyah,

Aku nak tanya..
Sampai bila..
Sampai bila kau nak terus jadi macam ni..

Tak cukup lagi ke contoh yang Allah bagi..
Tak kan nak tunggu diri tanggung sendiri?

Aku nak tanya..
Belum tiba masanya lagikah untuk kau kembali?
Kembali kepada fitrah insani..
Cukuplah bermain dengan dunia..
Kelak dirimu yang akan sengsara nanti..

Jom la..
Kita pulang ke pangkuan ilahi..
Menjadi insan yang ingat diri..
Kepada Tuhan pencipta alam ini..

No comments:

Post a Comment