Sunday 13 April 2014

Kisah 4

Uhuk.uhuk..tumpang batuk kejap..
Sambung lagi eh?

Berkenaan dengan penginapan..
Masa hari pertama tu,Shafiyah dan Bazlin tak join tidur kat maktabah sekali..
Sebabnya..diorang dah dapat tempat kat asrama 3..

Entah macam mana lepas tu..diorang turut ikut menginap di teratak maktabah itu..
Masa diorang nak angkut barang daripada asrama3 ,,aku tolong angkutkan sekali..(nak berjalan-jalan cari angin..huhu..)

Serius lah..awal tahun 2013 memang perit sangat nak ditelan..rasa macam berduri je kisahnya..
Sampai satu tahap..Shafiyah mengalirkan air mata..

Zup! Aku dan Bazlin terpana..kami terpandang antara satu sama lain..
(Bukan apa..sebelum ni payah nak tengok Syafiyah menangis..)
Cepat-cepat aku dan Bazlin pujuk dia..
"Ilek weyh..sabar.."

Aku gosok dada time tuh..
Terkejut..
Shafiyah yang payah nak mengalir air mata pun..empangan air mata dia pecah jugak ari tuh..
Aku?
Entah lah..*perit*
Siapalah kami ini..huhu..*tetibe*

Reaksi Bazilah and the geng?
Tak yah cakap..aku tengok dari jauh pun dah tahu ape yang diorang rasa..
Ade je yang duk ulang "sedihnya.."
Tak ingat dah ayat lepas tu..
Style Aisyah..geleng kepala,tunduk.

Erm..
2 tahun aku duduk bersebelahan dengan Shafiyah..
Tapi,untuk tahun 2013 ..aku terpaksa relakan diri untuk duduk sorang-sorang..huhu..*ape2 je la*
Dalam kelas 6K2..antara penghuni kelas tu..Hanani,Anisah,Hanis Atiqah(dia duk asrama luar)..

Selalu time rehat je..aku gi kelas diorang..
Time tu tak berapa kenal dan rapat lagi dengan budak kelas 6K3..so..aku fly away je la..
Kalau tidak ke kantin..ke kooperasi..kalau tidak ke kooperasi..ke mana-mana sahaja..

Dalam kelas 6K3..(sebelum rombakan kelas)
Ade Anbar,Aasyiqin,Anis,Fariana,Hanis Hanani,Amy,...(ramai..aku x tak ingat..jangan marah au.)

See? Tak rugi pun kalau pasrah dengan ketentuan Ilahi..
Diri sendiri yang untung ade la..
Berpisah kelas pun..boleh jumpa lagi kat asrama..kan?huhu..

Lagipun..prinsip aku..'berkawan dengan semua orang..tapi,bersahabat pilih lah'
Muslim itu bersaudara kan?

Dapat kawan baru.*yey!*

Balik je sekolah..jarang nak dengar kisah gembira..ade je yang tak kena..
Reaksi aku?
Macam biasa..hanya mampu tadahkan telinga..

*orang kata aku manusia yang tak punya perasaan*
Haha..I admit it..

Untuk situasi tu..tak kan la aku tetibe nak mengalirkan air mata juga? Aku taknak tambahkan lagi kedukaan mereka..
Duka yang aku rasa..biarlah aku je yang rasa..
Huhu..
Ok.

Wallahualam..

No comments:

Post a Comment