Tuesday 15 April 2014

Letter daripada dia..

Malam baru2 ni..terbuka buku nota SPM/STAM..
Dalam buku tu memang banyak kertas yang aku selit..
Tiba-tiba ternampak sepucuk surat..bila tengok.,
Rupa-rupanya surat si dia BB..terjeda sebentar..

Sebenarnya ini surat balas daripada dia..
*peace*

Seingat aku la..masa aku hantar surat kat dia..waktu tu adalah waktu yang genting..nyawa ibarat di hujung tanduk..
Erm..

Masa ni aku rasa down sangat-sangat..rasa ada yang takkena dengan diri..
Lantas,tangan ni laju je mencoret kata untuk si dia..

Mungkin timbul tanda tanya.."kenapa perlu tulis surat?"
Erm..entah la..aku tiada jawapan untuk itu..
Bagi aku..aku lebih suka berbicara dengan sahabat-sahabat aku melalui tulisan..
Sahabat-sahabat aku ni..kalau time bercakap atau berbual..isi tu ada..(tapi,aku ni jenis pelupa..*hiho*)
Cuma..banyak yang tak terluah dengan kata-kata..(aku tahu tu,.)
Kalau diorang mencoret kata-kata..
Fuhh..nasib baik tak abis habis dakwat pen..(ngeh2..)

Lagipun..aku tak tahu time bila diorang ni semuanya buzy..
Jadi..aku fikir..biarlah diorang baca dan balas surat aku time diorang free..even diorang lambat balas pon..aku tak kesah..(dah lali dengan orang buzy..)

Berikut adalah surat balas dari si dia..miss BB..
_______________

Salam Habibaty Hamimah (kekasih yang dikasihi)

Buat sahabat yang dikasihi Allah dan semestinya dirindui Baginda Rasulullah..
Ku memohon maaf andai terlambat 'reply' surat...^_^ so sorry

Hmmm...apabila teringat ayat itu..أرح نفسك عن التدبير....
Rasa macam dihiris-hiris jer hati ini..teringatkan Murobbi..kalam Murobbi..
Rindu..Dahulu kalanya kita bersatu hati di dalam 1 halaqah..bersama Murobbi..
Sekarang..masing-masing dengan urusan sendiri..dan Aku pasti..Murobbina juga amat merindui kita semua..T.T lirik matanya,senyumannya..walaupun hanya pandangan dari jauh..tapi, dapat dibaca air mukanya yang merindukan Mutarobbi(anak murid) nya.
Jadikan doa sebagai ekspresi rindu buat Murobbi.. : )

"Rehatkan diri kamu dari mentadbir.."
Kita hamba,kita abid..
Siapa kita untuk mentadbir dunia,orang lain,bahkan diri kita sendiri..??
Kalaulah kita yang mentadbir diri kita sendiri, nescaya rosak,hancurlah kita..
Jadi,rehatkan diri dari mentadbir..usaha..dan serahkan segala urusan pada Allah Yang Satu..
Sahabat Nabi pernah berkata.."Ya Allah,jangan kau biarkan aku menguasai (mentadbir) diriku sendiri,jika tidak,punah-ranahlah hidup aku.."
Kita hamba..abid,raqiq..biarkan tuan kita yang mentadbir kita.. Dialah yang berhak..
Manusia ,akan mentadbir dirinya dengan hawa nafsu..sifat ammarah..kan?? : )
Huhu..hanya itu yang dapatku tulis ..(tapi kalu kecek sero luok telingo nk dengar..panje berjelo-jelo ) hahah..sorry ea..

Oukey..Buat yang terbaik untuk STAM! 10 MUMTAZ! You Must Get It!

"Tido sokmo lewat,rehat tak cukup,ngapa-ngapa pah x ingat semula..n so on.."
Tu semo alasan..seksolah diri untuk beberapa hari yang tinggal lagi ni sebelum STAM..Bia susoh loni..Janji result gempak! OXX semeta..
Semeta jah lagi..(nok abih doh diploma kito ni..OXX OX)
Lepah STAM pahni, nk tido sapa petey pun loh gi lah..nl denga lagu pah ceroh pun loh gi lah..haha..Loni..struggle..buat hok mano dey..kalu nk kiro banyok,meme banyok ,senok otok jugok ni nk ngapa sumo..tapi kena ingat..kalu x leh ngapa semo..jange tingga semo..Biar sikit pun,asalkan berkualiti : )
                                                                                                  10MUMTAZ! '13'
_________
A : weh..STAM x lamo doh ni..tapi aq macam down jah..

B : Ai,guano kiro mu?mu ado masaloh ko?ko ado ore masuk?

A : Ui!! Bapak kau! Mano ado .. Taulah..aq down ah..banyok ngapa..pah ngapa-ngapa x ingat..gano ni deeerrrrr....^^

B : ohh..rilek brother,rilex2..kito nk ngapa ni keno teney..so lagi,mu ingat, ni exam last doh..jadi wat yang terbaik..sebagai hadioh ko cikgu2..(termasuk ust mohd.nor) n ma abah mu..sepyo letok harapan tinggi.. : )
   
                                       Nik-koh-ya-man-
_____________

Abis baca dah?
Huhu..perit weyh..bila hafal..hafalan tu melayang..
sape yang pernah rasa..memang boleh cakap la..

Bak kata guru.."belajar untuk serahkan segalanya kepada Allah.."

Wallahualam..
#allahumma solli ala muhammad..♥

No comments:

Post a Comment