Friday 18 April 2014

Masalah

UBismillah..
Fuh..*berhabuk.uhuk.uhuk.uhuk.*
Simple bab masalah.
Act.
Aku tahu nak start macam mana pasal ni.*hee*
Teringat tahun lepas..
Tak silap aku la..Aisyah Zulkifli selalu sebut."jangan fikir masalah kita besar,sebab masalah negara lagi besar.."
Time ni,aku nampak Aisyah cakap kat salah seorang daripada kami. Macam biasa la kan..manusia tak pernah sunyi daripada masalah.
Time tu,aku terfikir jugak ayat yang dilontarkan oleh Aisyah.
Masalah negara?negara ada masalah ape?
Sekarang..baru aku nampak ape itu masalah negara :)
# pengajaran : jangan mudah menghukum sesuatu perkara tanpa usul periksa.
Betul lah..tak usah fikir " haish..besor nye masalah niiiiiii.."
Tapi fikir.."masalah?ala,small matter(even bnda tu memang besar pun.) "
Kawan-kawan aku pernah pesan.."be positive"
Ape yang nak fikir sangat tentang masalah tu? Tak payah pikir..
Cuma..perlu fikir apa penyelesaian kepada masalah tersebut.
Haa..betul jugak an?kalau fikir tentang masalah tu..sampai bila pon akan pening..
Ehem.
Lupa?
Kita ni hamba. Hamba Ilahi.
Jadi,siapa yang beri kita 'test'?
So? Just keep praying.
Doa doa doa doa.
Allah dengar.bahkan Dia Maha Mendengar setiap luahan isi hati hambaNya.
#husnuzzhonbillah.
#bersangka baik dengan Allah..
#Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita..
Kadang-kadang hadiah itu dibungkus dengan ujian yang mana kita perlu berusaha untuk mengangani ujian itu dahulu ,kemudian barulah kita boleh tahu apa hikmah dan isi hadiah tersebut.
Kan?

No comments:

Post a Comment